Per vrachtboot naar Midden-Amerika

Kalm weer

Het is tot nu toe kalm op de Atlantische oceaan. De verwachting is dat dat zo blijft tot in de Noordzee. We zijn ten hoogte van de Azoren. Het is buiten wat killer geworden. De vestjes en shirts met lange mouwen komen weer tevoorschijn. En de nachten worden langer, vanmorgen was het voor het eerst nog donker toen ik opstond. Het eten aan boord begint langzamerhand op te raken. Bij het ontbijt vanmorgen was er geen yoghurt meer, gisteren al geen muesli meer. In Duinkerken wordt het voedsel weer aangevuld.

Na Panama was er nog nauwelijks lading aan boord, maar nu zijn we bijna volgeladen. In Martinique en Guadeloupe werden veel containers aan boord gebracht, in totaal staan er nu zo’n 1.650 grote containers. Er zouden er nog maximaal 100 bij kunnen. Veel containers bevatten fruit: bananen vooral, maar ook papaja, ananas. Die hebben allemaal elektriciteit nodig voor koeling of verwarming.

Het is haast niet te bevatten maar waar we nu varen is de oceaan 4.000 meter diep.

Sommige medewerkers hadden het gisteren over de tyfoon in de Filippijnen. Er werd druk gebeld en geïnformeerd naar de toestand daar. Kinderen waren thuisgehouden van school. Bij diegenen die ik sprak was geen schade aan huizen of spullen.

Els

Wat ben je alweer dichtbij. Jeetje 4.000 meter diep, is inderdaad onvoorstelbaar!

Hilda

Nog een paar dagen en je bent er weer! Kom maar gauw weer eens een borrel halen..

Diana

Geen yoghurt én geen muesli meer! Afzien:-)