Per vrachtboot naar Midden-Amerika

Aankomst in Zeebrugge

De reis naar Zeebrugge verliep voorspoedig: de bus naar Antwerpen en de trein naar Zeebrugge, met een overstap in Gent. Geen last van tractoren op de snelweg en natuurlijk ruim de tijd genomen. Ik was er dan ook veel te vroeg. 22.00 uur zou het schip aankomen en ik moest een paar uur stukslaan. Het was nog een eind lopen, met mijn zware bagage, naar een restaurant. Ik belandde in een eetcafé. Dat sloot op een gegeven ogenblik. Na nog ergens wat gedronken te hebben nam ik een taxi naar de haven. Zeebrugge is eigenlijk alleen haven. Bijna iedereen hier leeft ervan. En ze hebben een heel breed strand. De taxichauffeur had een pasje waarmee hij het terrein van de haven kon oprijden. Het immense schip, de Fort Saint Charles, lag er al. Het was toch eerder binnengekomen. De taxichauffeur vertelde dat hij eerder al de loods, die het schip de haven had binnengeloodst, bij het schip had opgehaald.

Na een vlugge rondleiding door de tweede officer (het gaat tot vier), naar de belangrijkste ruimtes op het schip, zoals waar te ontbijten morgenvroeg - om 07.00 uur, niks uitslapen - kwam ik in de mij toegewezen ruime tweepersoonshut. Alles staat verankerd, de stoelen en het tafeltje zitten met haken aan de vloer vastgemaakt, de bureaustoel kan met een elastiek worden vastgezet. Er staat een zithoek, een bureau, er is veel kastruimte en er is een kleine badkamer. Open kasten hebben allemaal een richeltje aan de voorkant. Dichte kasten hebben een sleutel zodat deurtjes niet open kunnen klappen. De ramen zijn aan de zijkant, dus ik heb altijd zicht op zee. Er zijn nog 2 andere gasten aan boord. Die zal ik morgen wel ontmoeten.

De bemanning bestaat uit totaal 30 personen, dat vind ik nog best veel. Er worden momenteel containers van het schip gehaald, het schip trilt regelmatig, In het ‘Passengers Welcome onboard’ in mijn hut staat dat er geen privéinternet is voor passengers. Ik ben dus benieuwd wanneer ik dit bericht kan verzenden. Ofschoon het schip vandaag eerder is binnen gekomen, zal het morgen later vertrekken, niet om 06.00 uur ’s morgens, maar om 10.00 uur. Maar goed, dan kan ik het ook zien vertrekken. Om 06.00 uur slaap ik waarschijnlijk nog.

Dat ik dit bericht kan verzenden, laat zien dat bovenstaande toch niet klopt. Ik kan verbinding kopen.

Reacties

Reacties

Paula

Ha Ina, ik word al zeeziek als ik lees over al die verankerde meubels! Veel plezier en hoop dat je mooie ervaringen opdoet. Hartelijke groeten.

Diana

Heel veel plezier Ina op deze stoere reis!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!